Aktualności

Wakacje
wtorek, 06 września 2022 21:09

Czas wakacji dobiega końca więc i  czas podsumować nasze letnie szaleństwa. Przypomnijmy, że nasza placówka od czerwca br. realizuje projekt ,,Pozostać sobą’’ realizowanego przez Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dzięki temu nasi podopieczni uczestniczyli w wielu zorganizowanych wyjazdach i wyjściach grupowych. Wychowankowie brali udział w zajęciach sensorycznych organizowanych przez Klaunolandię; byli uczestnikami ścieżek wspinaczkowych w Parku Linowym we Włocławku; odbywały się spotkania i zajęcia z psychologiem, które obejmowały tematykę funkcjonowania w różnych i trudnych środowiskach; na jeden dzień dzieci pojechały do Parku Rozrywki Mandoria koło Łodzi; chodziliśmy na basen; byliśmy w Multikinie na seansach filmowych; bawiliśmy się w Jump Heaven - Parku Trampolin; byliśmy uczestnikami Alpakoterapii w Toruniu gdzie również dzieci były na seansie filmowym w Planetarium oraz Niewidzialnym Domu. Na zakończenie wakacji dzieci wybrały się do Grudziądza gdzie w miasteczku Westernowym spotkały się z Lucky Lukiem.

Pomimo powrotu do szkoły projekt ,, Pozostać sobą” będzie trwał jeszcze miesiąc a więc przed nami kolejne wyjścia i zabawy, które przedłużą nam okres wakacji.

Warsztaty robienia czekolady - pierwsze spotkanie z projektu "Edukacyjne Wakacje z Anwilem"
piątek, 22 lipca 2022 11:09

06.07.2022r. Dzisiaj wybraliśmy się na pierwsze spotkanie z projektu ,,Edukacyjne Wakacje z Anwilem". Mieliśmy okazję uczestniczyć w warsztatach robienia własnej czekolady. Przyrządzaliśmy czekolady w kształcie serca ozdobione różnymi smakołykami: rodzynkami , piankami, wiórkami kokosowymi, żelkami , kolorową posypką i wiele innych. My również uwielbiamy czekoladę dlatego też mogliśmy troszkę pojeść z fontanny czekoladowej w której maczaliśmy chrupki, pianki lub ciasteczka - było słodko i przepysznie !!! ;D:D

15-lecie istnienia Domu Dziecka i 100-lecie Zgromadzenia Sióstr Wspólnej Pracy
piątek, 22 lipca 2022 11:03

23.06.2022r. Czerwiec w naszej placówce był bardzo pracowity. Przygotowywaliśmy się do wspólnego świętowania 15 lat placówki i 100-lecie Zgromadzenia Sióstr Wspólnej Pracy, które obchodziliśmy 23 czerwca br. Cała uroczystość była przez nas dokładnie zaplanowana. Rozpoczęliśmy od krótkiego przywitania gości oraz przedstawienia historii trzech świnek, w której ostatni dom z cegły został przyrównany do naszego Domu, który jest mocny i trwały dzięki wartościom, jakie każdy z nas osobna, ale i razem do niego wnosimy. Później zaprezentowaliśmy trzy tańce w stylach Ukraińskich. Po zakończeniu części artystycznej nadszedł czas na tort i długo wyczekiwanego grilla, który również otworzył sezon wakacyjny w naszej placówce.

Każdy z gości otrzymał od nas mały upominek z podziękowaniami za przybycie oraz wspaniałą współpracę. Jubileusz zakończyliśmy wspólną zabawą, którą poprowadziła dla nas p. Natalia z Klaunolandii. Wszystko świetnie się udało. Pełni wrażeń jeszcze raz dziękujemy za wsparcie oraz pomoc. Cieszymy się, że nasi podopieczni mają tylu przyjaciół.

Dzień Dziecka
piątek, 10 czerwca 2022 21:25

Jak co roku dzień 1 czerwca jest bardzo ważny dla każdego dziecka. Obchodzimy bowiem tego dnia ,,Dzień Dziecka”. W tym roku Caritas Diecezji Włocławskiej przygotowała piknik dla naszych pociech. Niestety warunki atmosferyczne zmusiły nas do przeorganizowania pikniku w spotkanie, które odbyło się w Muzeum Diecezjalnym. Podczas spotkania dzieci z Domu Dziecka Caritas; świetlicy środowiskowej Caritas, Szkoły Podstawowej im. J. Długosza oraz uczniowie Szkoły Podstawowej z Warząchewki miały możliwość wziąć udział w licznych zabawach integracyjnych, konkursach, malowaniu twarzy, loterii z ciekawymi upominkami oraz we wspólnych tańcach. W przygotowanie spotkania zaangażowało się bardzo wiele osób. Biuro Caritas, Klerycy, wychowawcy oraz opiekunowie Domu Dziecka oraz Świetlicy. Tańce przeprowadziły dla nas p. Kasia oraz p. Kamila ze szkoły Podstawowej w Warząchewce. Zabawy nie było końca, którą umilił nam słodki poczęstunek w postaci lodów i waty cukrowej.   Wszystkie dzieci były bardzo szczęśliwe i zadowolone. Każde dziecko wróciło do domu z niespodzianką, jaką udało mu się wylosować na loterii.

Wycieczka do Muzeum Techniki Rolniczej i Gospodarstwa Wiejskiego w Redczu Krukowym
niedziela, 15 maja 2022 20:54

Podopieczni naszej placówki w majówkę wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Redcza Krukowego położonego nieopodal Włocławka. Tam zwiedzili Muzeum Techniki Rolniczej i Gospodarstwa Domowego.
Muzeum powstało w 2009 r. z inicjatywy twórcy i prezesa Kujawskiej Fabryki Maszyn Rolniczych KRUKOWIAK Pana Janusza Borkowskiego. Swoje bogactwo zbiorów Muzeum zawdzięcza dobroci i szczodrości mieszkańców okolicy oraz samej rodziny Państwa Borkowskich. Wśród zbiorów Muzeum nasi wychowankowie zobaczyli:
- artykuły gospodarstwa domowego, narzędzia oraz przedmioty codziennego użytku, meble, ubrania;
- ciągniki, maszyny i urządzenia rolnicze;
- stare, legendarne samochody i motocykle;
- militaria, mundury, pamiątki z czasów wojen;
- zabytkowe maszyny i urządzenia produkcyjne;
- pojazdy konne (bryczki, karety, bitki, sanie);
- pamiątki z zakładów rzemieślniczych, aptek, urzędów itp.;
- stare dokumenty i znaleziska archeologiczne;
- dzieła twórców ludowych.
Byliśmy pod ogromnym wrażeniem ilości pamiątek oraz sprzętu zgromadzonego w Muzeum. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Pełni wrażeń i wiedzy wróciliśmy do placówki gdzie czekały na nas pyszne lody.