Wycieczka do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
wtorek, 05 kwietnia 2022 18:11

29.03.2022r. Tego dnia nasi wychowankowie wzięli udział w bardzo ciekawej wycieczce w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Pierwszym punktem atrakcji była przejażdżka konna, z tej perspektywy mogliśmy podziwiać rozległe tereny Parku Etnograficznego. W dalszej części spacerując z przewodnikiem słuchaliśmy jak wyglądało życie mieszkańców wsi mazowieckiej, którą tworzy 9 zagród włościańskich z rejonu Mazowsza, a ich wnętrza niczym wehikuł czasu przenoszą nas w historii. Po długim i ciekawym spacerze czekały na nas kiełbaski z ogniska i odpoczynek. W dalszym etapie atrakcji mogliśmy zrelaksować się w kompleksie basenów hotelu Skansen, po czym przeszliśmy do kręgielni, gdzie pełni emocji poddaliśmy się sportowej rywalizacji. W drodze powrotnej skorzystaliśmy z gościnności restauracji Starówka, w której zjedliśmy pyszną obiadokolację. Przed wyjazdem odwiedziliśmy największy zespół architektoniczny w Sierpcu, którym jest klasztor i kościół pw. Najświętszej Marii Panny. Najstarsze wzmianki o klasztorze pochodzą z lat 1597, a budowę kościoła rozpoczęto w 1483 r., w miejscu domniemanego objawienia się Najświętszej Panny Marii klerykowi Andrzejowi z Sierpca. Pełni wrażeń, wzbogaceni wiedzą o historii tego regionu wyruszyliśmy w drogę powrotną. Z pewnością wrócimy do Sierpca, który zachwyca bogatą kulturą regionalną, zabytkami i wspaniałą przyrodą. Ten piękny dzień zawdzięczamy Panu Burmistrzowi Sierpca, który umożliwił zorganizowanie tego pięknego dnia we współpracy z przedstawicielami władz Włocławka w celu propagowania wiedzy na temat różnorodności piękna naszych regionów.