Statystyka

Aktualności

Wycieczka do Juraparku do Solca Kujawskiego
piątek, 02 sierpnia 2019 10:55

29.07.2019r. Wybraliśmy się z dziećmi do Juraparku do Solca Kujawskiego. Wycieczkę zaczęliśmy od ścieżki dydaktycznej. Mieliśmy możliwość odbycia wędrówki po erze mezozoicznej czyli erze dinozaurów. Wzdłuż ścieżki rozmieszczone były rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów – wszystkie naturalnej wielkości. Najliczniej reprezentowane – ponad 100 – są oczywiście dinozaury ale równie ciekawie prezentują się gady ssakokształtne. Ustawione wzdłuż ścieżki tablice prezentowały ważniejsze wydarzenia z dziejów życia na Ziemi oraz liczne fotografie środowisk roślinnych charakterystycznych dla ery dinozaurów. Następnie udaliśmy się do Muzeum Ziemi. Muzeum to posiada jedną z największych skamieniałości w Polsce. W muzeum znajdują się również wiarygodne rekonstrukcje prehistorycznych zwierząt np. model mamuta oraz 13 metrowy szkielet opistocelikaudii.  Na koniec udaliśmy się do Parku Rozrywki. Tam dzieci szalały korzystając ze zjeżdżalni dmuchanych, kolejki szynowej, karuzeli oraz pływały po jeziorku na urządzeniach wodnych. Wycieczka ta oraz spacer poprzez kolejne okresy dziejów Ziemi pozwoliły uzmysłowić nam różnorodność i niesamowitość tego zaginionego już świata. Dzieci dużo się dowiedziały i wspaniale bawili.:D:D:D

Wycieczka do Ciechocinka
piątek, 02 sierpnia 2019 10:53

25.07.2019r. postanowiliśmy wybrać się do Ciechocinka - miasta kuracjuszy. Na miejscu zwiedziliśmy najważniejsze miejsca - Fontannę Grzybek, Tężnie, Fontannę Jasia i Małgosi, a także ochłodziliśmy się w wodnym parku zabaw.

Kolonie 2019 - Gdańsk
niedziela, 28 lipca 2019 16:01

Wychowankowie naszej placówki tydzień wakacji spędzili na koloniach w Gdańsku. Każdego ranka piechotą wyruszaliśmy nad morze podziwiając po drodze miasto. Po dotarciu na plażę zbieraliśmy muszelki, konkurowaliśmy w budowach najpiękniejszych zamków z piasku, a nad brzegiem morza szukaliśmy bursztynów. Spacerowaliśmy Gdańskim molo podziwiając piękny widok morza oraz pływających na nim statków, starając się zapamietać ten widok jak najdłużej. Pomimo iż pogoda wietrzna lecz słoneczna udało nam się wykąpać w Polskim morzu, co było największą radością dla naszych wychowanków.  Na kolonii korzystaliśmy również z wielu innych atrakcji. Byliśmy w parku rozrywki gdzie dzieciaki miały możliwość korzystania z dmuchanych zjeżdżalni, basenu z kulkami, trampolin oraz dmuchanych kul pływających na wodzie. Jechaliśmy kolejką, która przewiozła nas aleją nad samą plażę. Cały wyjazd zwieńczyło wspólne wyjście na pizze, podczas którego nawzajem mogliśmy podzielić się naszymi wrażeniami. Cały wyjazd upłynął choć szybko w bardzo miłej i radosnej atmosferze. Na pamiątkę wychowankowie przywieźli ze sobą nie tylko uśmiechy na opalonych twarzach ale również liczne pamiątki symbolizujące ich pobyt nad morzem w Gdańsku.

Powitanie Nowego ks. Dyr. Janusza Bartczak
czwartek, 25 lipca 2019 20:46

Chcielibyśmy serdecznie przywitać Nowego Dyr. ks. Janusza Bartczak i życzyć mu

wszelkiej pomyślności i wytrwałości

w realizacji zadań na nowo powierzonym stanowisku,

kolejnych wspaniałych osiągnięć zawodowych, sukcesów

i satysfakcji z wykonywanej pracy

życzy Dyrekcja, pracownicy i wychowankowie Domu Dziecka Caritas Diecezji Włocławskiej

Wycieczka do Miasteczka Westernowego Cansas City w Grudziądzu
środa, 17 lipca 2019 13:36

11.07.19r. w tym dniu wybraliśmy się do Miasteczka Westernowego Cansas City w Grudziądzu. Spotkaliśmy się tam z bohaterami bajki Lucky Luk. Odwiedziliśmy muzea z zabytkami oraz miejsca związane z westernem: wiezienie, zlote grota. Co godzinę podziwialiśmy spektakle przygotowane przez bohaterów bajki o Luckym Luku z udziałem koni, strzelb. W wolnej chwili dzieci korzystały z luna parku gdzie głównymi atrakcjami były zjeżdżalnie i kulki, samochodziki, oraz rowery wodne, trampoliny. Byliśmy również w zoo gdzie mieliśmy możliwość zobaczyć dzikie zwierzęta, mega owady oraz dinozaury. Spotkaliśmy się z bohaterami bajek m.in. Astelixem i Obeliksem, Pinokiem, Królową Śniegu i innymi ulubieńcami dzieci. Przejechaliśmy się również kolejką z której mogliśmy podziwiać cale miasteczko. Bardzo podobał nam się ten wyjazd. :D:D