Statystyka

Aktualności

Wycieczka do Solca Kujawskiego
poniedziałek, 28 sierpnia 2017 19:00

W dn. 21.07.2017r. wybraliśmy się z dzieciakami do Juraparku do Solca Kujawskiego. Wycieczkę zaczęliśmy od ścieżki dydaktycznej. Mieliśmy możliwość odbycia wędrówki po erze mezozoicznej czyli erze dinozaurów. Wzdłuż ścieżki rozmieszczone były rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów – wszystkie naturalnej wielkości. Najliczniej reprezentowane – ponad 100 – są oczywiście dinozaury ale równie ciekawie prezentują się gady ssakokształtne. Ustawione wzdłuż ścieżki tablice prezentują ważniejsze wydarzenia z dziejów życia na Ziemi oraz liczne fotografie środowisk roślinnych charakterystycznych dla ery dinozaurów. Następnie udaliśmy si do Muzeum Ziemi. Muzeum to posiada jedną z największych skamieniałości w Polsce. W muzeum znajdują się również wiarygodne rekonstrukcje prehistorycznych zwierząt np. model mamuta oraz 13 metrowy szkielet opistocelikaudii.  Owiedziliśmy również Park Owadów. I na koniec udaliśmy się do Parku Rozrywki. Tam dzieci szalały korzystając ze zjeżdżalni dmuchanych, kolejki szynowej, karuzeli oraz pływały po jeziorku na urządzeniach wodnych. Wycieczka ta oraz spacer poprzez kolejne okresy dziejów Ziemi pozwoliły uzmysłowić nam różnorodność i niesamowitość tego zaginionego już świata. Dzieci dużo się dowiedziały i wspaniale bawili. :D

Ślub p. Dawida
poniedziałek, 21 sierpnia 2017 10:23

W dn. 12.08.2017r. uczestniczyliśmy w zawarciu związku małżeńskiego przez naszego wychowawce p. Dawida Romańca z p. Magdaleną Mierzwicką. Z tej okazji wszyscy razem udaliśmy się do Topólki by być z p. Dawidem w tym ważnym dla niego dniu. Na nowej drodze życzymy młodej parze samych radosnych chwil, zrozumienia, realizacji wspólnych planów i morza miłości. :D:D

Wycieczka do Torunia
czwartek, 20 lipca 2017 12:00

14.07.2017r. pojechaliśmy na wycieczkę do Torunia. Wycieczkę zaczęliśmy od zwiedzenia Bazyliki Katedralnej Świętych Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty. Jest to gotycki, ceglany kościół, dawna fara toruńskiego Starego Miasta. W okresie średniowiecza miejsce wyboru władz miasta i pochówku patrycjatu.  Na wieży kościoła znajduje się drugi co do wielkości średniowieczny dzwon w Polsce, Tuba Dei, odlany w 1500 r. Oczywiście pokonaliśmy 200 schodów by go zobaczyć. :D Następnie udaliśmy się do Muzeum Diecezjalnego gdzie obejrzeliśmy cenne zbiory zabytków ruchomych ze średniowiecznych toruńskich kościołów, a także ze świątyń Ziemi Chełmińskiej i Michałowskiej, które stanowią część dziedzictwa kulturowego Pomorza. Odwiedziliśmy również najbardziej rozpoznawalne miejsca w Toruniu, tj. Pomnik Mikołaja Kopernika, Pomnik flisaka, słynnego osiołka oraz Dwór Artusa. Spróbowaliśmy również pysznych toruńskich pierników. Na koniec wycieczki udaliśmy się na Bulwar by przepłynąć statkiem po Wiśle. Widoki na miasto były fascynujące. Jednym słowem dzień pełen wrażeń. :):):)

Wycieczka do Płocka
czwartek, 20 lipca 2017 11:52

13.07.2017r. wybraliśmy się z dziećmi, tj. Asią, Kubą i Alexem do Płocka. Wycieczkę zaczęliśmy od odwiedzenia Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Jest to Sanktuarium rzymskokatolickie, zwane też Betlejem Miłosierdzia Bożego. Miejsce objawień Jezusa Miłosiernego jakie miała otrzymać św. Siostra Faustyna Kowalska ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia. Tu 22 lutego 1931 roku s. Faustyna miała wizję Jezusa, który kazał jej namalować obraz Miłosierdzia Bożego i zażądał ustanowienia święta Miłosierdzia Bożego. Mylnie uważa się, że słowa Chrystusa zanotowane przez św. Faustynę "Pragnę, aby ten obraz czczono w kaplicy waszej i na całym świecie" dotyczą kaplicy z Krakowa-Łagiewnik. Chodzi właśnie o kaplicę przy Starym Rynku w Płocku. Następnie zwiedziliśmy Bazylikę Katedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Jest to najstarsza świątynia rzymskokatolicka i najcenniejszy zabytek Płocka, położona na wznoszącym się 60 m nad Wisłą Wzgórzu Tumskim oraz miejsce spoczynku władców Polski. Oczywiście nie mogliśmy ominąć płockiego ZOO. Radości dzieci nie było końca. :D:D  Wszystko bardzo nam się podobało i chcielibyśmy tam pojechać jeszcze raz!!! :):)

Wyjazd do Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Oborach i do Zamku krzyżackiego w Golubiu-Dobrzyniu
czwartek, 20 lipca 2017 11:30

10.07.2017r. postanowiliśmy odwiedzić Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Oborach. W Sanktuarium znajduje się wyrzeźbiona z lipowego drewna XIV-wieczna pieta, słynąca cudami licznych uzdrowień. Figurę koronował w 1976 r.kardynał Stefan Wyszyński. Imponująco przedstawia się także urządzona na dużej powierzchni Droga Krzyżowa. Następnie udaliśmy się do Zamku Krzyżackiego w Golubiu-Dobrzyniu. Jest to czteroskrzydłowy konwentualny zamek krzyżacki z przełomu XIII i XIV wieku, wzniesiony na wzgórzu górującym nad miastem, zachowany w stylu gotycko-renesansowym. Mieliśmy możliwość zwiedzenia Dziedzińca, Piwnic, Muzeum Etnograficznego, Końskich Schodów, Lochu Głodowego, Dormitorium, Refektarzu oraz Kaplicy. Dzieci również miały możliwość przymierzenia strojów krzyżackich co bardzo im się podobało. Na koniec zjedliśmy pyszny "rycerski" obiad. Fajnie było przenieść się w tamte czasy, poczuliśmy się bardzo wyjątkowo!!! :)